Ändrade planer

Ann-Kari var sjuk idag med och jag skulle ha varit ledig eftersom det är min helg så nu blev det lite ändrade planer för dagen.
Jag hade rutat in den här dagen i detalj.
8,30-9,00- Duscha ( kom inte i närheten av mig idag för jag luktar inte gott nu när jag inte hann med det)
9,00-10,30 Storhandla mat och det som behövs till Choffes smörgåstårta ( får bli ikväll efter jobbet eller imorgon kväll)
!0,30-11,30 Handla en liten sak till Tuva och fixa Choffes födelsedagspresent ( Tuva behövs ju inte nu när jag inte ska dit och Choffes present får Ronnie fixa)
11,30-13,30- Träna ( hmm nästa vecka kanske?)
13,30- Hämta barnen på skolan och åka till Odensvi och hälsa på Nina och Tuva ( nån annan gång får det bli)
Det akutaste problemet jag fick imorse var att jag inte hade nåt fritis idag så jag fick ringa dit vid halv sju. Det var inga problem och barnen var välkomna.
Ett annat problem jag fick är hur Nicko ska ta sig till skolan idag. I normala fall åker han med Lukas på moppen men igår blev det nån slitning mellan killarna så Nicko sa till Lukas att åka till sin mamma och sova så idag har han ingen skjuts. Han får väl gå till skolan eftersom vi inte har en enda cykel hemma utan punka.
När jag hade fått upp Ronnie och småbarnen förut så ville jag få så mycket som möjligt gjort hemma så jag skulle slippa det ikväll när jag kommer hem så jag tog hand om mitt diskberg och städade iordning köket innan jag gjorde matsäck samtidigt som jag ropade på barnen att skynda sig på. Jag blev lite i sista minuten innan jag satte mig i bilen och åkte hemifrån.
När jag hade kommit en bit på väg så hör jag Emil bredvid mig:- Mamma?! Vart ska vi?!
Då hade jag glömt att jag skulle köra dom till skolan och var på väg till macken så det var bara att vända och köra tillbaka så idag blev jag ett par minuter sen. Tänk om inte Emil hade sagt nåt och jag inte hade upptäckt dom förrän jag var framme. Då hade jag väl fått sätta dom på bussen till skolan eller så hade dom fått göra praktik på mitt jobb idag.
På sätt och vis är det väldigt bekvämt att jobba för då vet jag vad jag gör resten av dan. Jag behöver inte göra upp massa scheman och få ångest över att jag inte hunnit allt utan nu är jag där jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0