Idag mår jag bättre

Inget illamående överhuvudtaget faktiskt och huvudvärken som jag fick dras med hela dan igår är bättre.
Jag satt i soffan nästan hela dan igår och bara tyckte synd om mig själv. Ingen speciellt kreativ dag direkt men nu är det över för den här gågen.
Nu är jag på jobbet och har gjort alla mina morgonplikter så nu väntar jag på tidningar och sånt så jag får lite nytt att göra. Stackars Ronnie jobbade till 10 igår kväll så han är nog riktigt trött idag. Eftersom han bara är här 2 dar i veckan nu så får han jobba häcken av sig dom dagarna och när han sen ska va på Mekonomen så kör dom också på honom massor av jobb eftersom dom vill få ut så mycket som möjligt av "sina" 3 dagar så just nu är det som att han sköter 2 heltidsjobb själv. Jag kan ju tyvärr inte mecka så jag kan inte avlasta nåt på den biten.
Igår när jag hämtade Choffe ville Emil följa med. Han hamnade snart ute hos Ronnie i verkstan. Han är det enda av våra barn som verkligen är intresserad av att mecka. När jag skulle hämta honom ville han absolut inte följa med. Han skulle hjälpa pappa att mecka. Ronnie skulle hämta en bil i stan om en stund så han sa att Emil kunde va med honom så kunde han ta med honom in sen. Det blev inte riktigt så. Emil blev kvar med sin pappa ända till 10 han med så han är nog trött idag men lycklig. Han var helt salig över att ha fått hjälpa till. Ronnie frågade honom hur mycket han skulle ha i lön men Emil tackade nej och sa att han var glad att han fått vara med bara. Det kom från hjärtat och Ronnie blev så rörd att han nästan började gråta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0