Kulbråk

Fabian upptäckte igår kväll när han skulle lägga sig att det fattades TRE KULOR från deras gemensamma kulsamling! Vem skulle det vara som har slarvat bort dom tre kulorna om det inte var Emil?! Naturligtvis var det en stark anledning till att väcka Emil men hans tråkiga mamma sa ifrån.
Fabian tyckte inte alls om mig när han skulle lägga sig. Han låste in sig på toaletten och tjurade och när han väl öppnade dörren och jag upplyste honom om att jag tyckte det var töntigt att göra en så stor affär av tre kulor så skrek han åt mig att: Dom kostar faktiskt EN TIA styck!! och sen smällde han igen dörren.
När vi äntligen fick honom att lägga sig i sängen så somnade han vansinnig.
När jag väckte honom imorse så fortsatte han på exakt samma ställe som han somnade igår innan han ens slagit upp ögonen. Jag hann knappt säga till honom att det var dax att vakna förrän han skrek till Emil: EMIL!! Vart är kulorna som du slarvade bort igår?!?!
Sen var tjafset igång.
Till slut tröttnade jag och höjde rösten åt Fabian och sa till honom: Det finns faktiskt barn i Afrika som skulle vara glada om deras största bekymmer var tre försvunna kulor så skärp dig!! Gnäll över nåt viktigt istället!!
Han slutade inte bråka ändå men dom bråkade i alla fall lite tystare efter det. Att ha två bråkande barn vid halv sju på morgonen är inte det bästa sättet att vakna till på kan jag säga.
Kul för skolan att behöva ha dom två i samma klassrum hela dan idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0