Min assistent är provad

Jag kunde inte hejda mig igår så nu är den välprovad.
Jag bakade limpor, bullar, källarfranska och sockerkaka. Allt gick smidigt och fort. Det är en enorm skillbnad att baka när man kan hälla i alla ingredienser och låta maskinen sköta jobbet medans jag kan plocka ordning och sånt under tiden.
På morgonen gjorde vi smoothie i mixern och det gick också som en dans.
På kvällen uppstod det ett problem. Jag skulle göra hemmagjord pommes med matberedaren men det small till i den och nu funkar inte den delen av assistenten längre. Jag fick skära potatisen för hand som jag alltid fått gjort men som jag hade tänkt mig slippa nu när jag investerat i en ny maskin.
Jag hoppas det löser sig med leverantören på måndag så att dom hjälper mig för matberedaren vill jag inte va utan.

Vid tolv var jag och Jessica och åt lunch. Vi har ju så stora barn nu att vi kan träffas utan dom när dom är i skolan. Det är fördelen med att vara ledig på en vardag. Man har plötsligt flera timmar i total ensamhet. Jag njuter av varje minut. Det är nåt jag kommer sakna sen när jag ska ha ett vanligt 7-16jobb. Då blir det inga mer lediga vardagar. I gengäld blir jag ledig dom flesta helgerna men ibland kan det faktiskt vara skönt att jobba helg så jag kommer kanske sakna det med. Ärligt talat kommer jag sakna många saker med mitt jobb. Det är inte mycket jag kan göra åt det men visst är det lite sorgligt.

På eftermiddagen var jag hos optikern. Jag vill ha nya glasögon och skulle då passa på att kolla om min syn har förändrats nåt.
Det hade den. Jag hade fått sämre syn.
Det svåra var sen att hitta glasögon som jag ville ha. Jag sorterade till slut ut 4 bågar som jag fick låna med mig.
Jag åkte först till Åsa och lät henne säga vad hon tyckte. När vi hade diskuterat fram och tillbaka så slutade det med att den bågen som jag hade tänkt mig från början var inte en av dom som blev favoriten när jag gick därfrån utan en helt annan som jag hade tagit med fast att jag inte trodde riktigt på den.
Jag åkte hem och tänkte fråga familjen men eftersom dom inte var hemma gick jag till Ninni och Jocke. Ninni tyckte den inte samma som Jocke och helt plötsligt kände jag mig så förvirrad att varken visste till eller från.
Min familj var det som blev dom avgörande. Det slutade med att jag valde dom som jag hade haft som favoriter från början. Dom sitter tyvärr väldigt nära ögonen så dom ser ut som skidglasögon men dom är snygga.
Det är otroligt svårt att välja bågar. Jag kommer säkert att ångra mig tusen gånger om men det hade jag gjort vilken jag än hade valt.
Som tur är så opereras ju inte glasögonen fast i huvet så man kan ju faktiskt byta om ett par år om man är missnöjd.

På kvällen grillade vi för första gången den här året. Jag hade innan det ägnat många slitsamma timmar med att rensa på altan så vi kunde sitta där. Jag fick ihop 4 fulla säckar med skräp och massor av annat som ska slängas men som inte ryms i säckar så nu har jag en gedigen hög som ska till tippen. Efter det var jag ju också tvungen att göra rent gallret i grillen. Sånt ska man helst göra när man ställer undan grillen på hösten men det hade inte jag gjort. Tyvärr.
När vi hade ätit så hade jag ångan uppe så då rensade jag hallen också. Tog bort vinterkläder och kastade gamla skor och sånt.
Det känns skönt att ha allt sånt gjort. Det är inte ofta jag har ångan uppe på det viset så man måste passa på när det händer. Risken finns att nå anmäler oss till "rent hus" på tv annars och hur pinsamt vore inte det. Efter min rensning i hallen finns det till och med krokar så att man kan hänga upp sin jacka om man kommer på besök till oss. Skorna står inte längre över hela golvet heller utan nästan alla fick plats på våra skoställ.
Jag jobbar hela den här helgen. Därför känns det skönt att veta att jag inte behöver städa så mycket när jag kommer hem om kvällarna. Jag brukar inte orka så mycket då.

Nu blev det här inlägget väldigt långt så jag antar att det inte är nån som har orkat läsa ända ner hit men om det är nån som orkade så måste jag säga : BRA GJORT!

Kommentarer
Postat av: Ann-Kari

Börja med att ta sönder din assistent... Inte bra! ;) Hoppas de löser sig!

2009-04-04 @ 13:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0