Nu var det längesen jag skrev

Just nu sitter jag med min laptop och mår inte speciellt bra.
Egentligen skulle jag jobba heldag idag men jag blev sittandes på toaletten och kräktes i några timmar inatt och efter det hade jag frossa. Ronnie vaknade när jag kom in med hinken och skulle lägga mig igen. Han frågade mig hur vi skulle göra med jobbet idag men jag sa att tills dess är jag frisk. Jag brukar inte få långvarig maginfluensa.
När klockan ringde för mig att gå upp kände jag att det nog inte skulle gå så bra så jag väckte Ronnie och bad honom åka och öppna så skulle jag bara ligga lite till. Fick jag bara sova en halvtimme till skulle jag vakna och va pigg som en mört. Det var jag övertygad om.
Jag ställde om klockan och skulle vila lite till men när klockan ringde igen så var jag inte pigg som nån mört direkt.
Jag har inte kräkts nåt mer men magen bubblar och jag känner mig illamående.
Ann-Kari kunde ställa upp på kort varsel som tur var. Hon skulle varit ledig idag men hennes dagis och fritis ställde upp på att ta barnen.
Jag gillar inte att vara hemma från jobbet. Ska jag va hemma och va sjuk så vill jag helst vara näst intill döende. Att "bara" kräkas känns inte som nåt jag vill sjukskriva mig för men jag är ju medveten om attdet kan bli konstigt att springa ifrån kasssan om jag behöver spy helt plötsligt.
Nu har jag värsta dåliga samvetet för Ann-Kari som hade tänkt sig en ledig slappardag och plötsligt fick åka och jobba istället och Ronnie som har jobb upp över öronen idag och hade behövt den där lilla extra stunden i sängen istället för att öppna åt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0