Stressig morgon

Idag skulle jag öppna vid 7, Ronnie skulle va på Mekonomen vid 7 och Choffe skulle till sin praktik vid samma tid. Det innebar att alla utom Nicko, Lukas och Fanny var uppe strax efter sex idag och sprang om varann och packade gympakläder och matsäck och slogs om toaletten. Nicko och Lukas väckte vi och när jag ringde honom hade dom redan kommit till skolan. Moget och ansvarsfullt tycker jag. Jag är imponerad av killarna.
Fanny behöver vi inte väcka. Hon brukar vara uppe långt innan hon börjar.
Choffes cykel var sönder så jag skulle skjutsa honom till andra änden av stan och småkillarna till skolan innan jag kunde åka till macken. Som tur är så finns det sällan fartkontroller vid den tiden på morgonen annars hade jag nog åkt på böter idag. Det tar längre tid än jag tror jämt att köra kors och tvärs över stan. Jag är obotlig tidsoptimist precis som min man. Jag öppnade 07.02 idag så det var inte illa trots min optimism.
Nu ska jag jobba i några timmar till och sen vid halv två blir det ett roligt bankmöte. Både Ronnie och jag ska va där men jag vet inte vad det ska va bra för. Macken ska läggas ner hur många möten vi än har med banken. Det ändrar ingenting. Återstår att se hur positiv jag känner mig efter en timme där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0