Vilket väder!!

Det är helt otroligt fint idag. Jag har tagit mig några minuter i solen mellan kunderna ibland. Det är inte alltid jag hinner med några minuter. Ibland hinner jag bara sätta ner ändan på trappen så kommer nästa kund men det är det värt.
Egentligen tycker jag att man lika gärna kan få stänga en sån här dag. Jag har minimalt med kunder så det känns bara mesigt att vara här.
I början när jag skulle sätta mig i solen tänkte jag att jag kunde kavla upp mina jeans lite så att jag fick färg åtminstone på underbenen. Jag tog av mig barfota och började kavla upp byxorna tills jag upptäckte att om jag visar dom benen för kunderna så lär dom få kunder jag har åka härifrån innan dom handlat. Mina ben har varit gömda under långbyxor en hel vinter så vitare ben kan man leta efter.
Nu har det dock blivit lite kyligare så nu åkte koftan på igen och dörren har jag stängt om mig igen.

Två timmar kvar av arbetsdagen sen ska jag åka och storhandla till Choffes smörgåstårtor.
Choffe själv är på nån studentfest idag.
En kompis systers fest. Naturligtvis var han tvungen att köpa sig en kostym till festen. Naturligtvis var hans mamma tvungen att betala kostymen också. Naturligtvis var han tvungen att köpa både byxor, kavaj, skjorta, slips och som pricken över i måste man ha en väst också.
Nu ska han få använda den här kostymen vid varenda kalas och varenda fest han ska på så den lönar sig. Han kan bara glömma att han ska få så mycket som nya strumpor nästa år när han själv ska ta studenten och han plötsligt kommer på att han har tröttnat på sin gamla kostym från förra året.
Han kommer ångra sig näre hans kompisar går på stan för att leta kostym till studentbalen. Det är ju det som är halva nöjet och nu har han redan tagit ut det nöjet ett år i förskott.

Kommentarer
Postat av: Åsa

mm och jag ska på minna DEJ när du följer med han å köper NY kostym nästa år...;)

2009-04-25 @ 22:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0