Första jobbardagen

Idag var premiärdagen på nygamla jobbet.
Jag började morgonen med vanliga jobb som jag kunde väl sen innan men efter frukost blev det inte lika kul.
Mattbyten för resten av dan. Svettigt och tungt. Jag som inte är van vid allt för mycket ansträngningar direkt märkte snart att det kan va dax att börja träna upp konditionen.
Det var trots mattorna väldigt roligt att vara tillbaka. Det kändes som att jag inte varit därifrån alls. Det var som att tiden stått still och att allt med macken och dom sex senaste åren bara var en parentes.
Resten av den här veckan ska jag åka till Loftahammar. Klockan fem imorgon bitti ska jag sitta i bilen för vid sex ska jag va ombytt och klar på Findus. Sen är jag inte hemma förrän vid fyra så det kommer bli långa dagar.
Ronnie har varit ute på macken idag och hjälpt till med att pejla bensin och pratat med högsta chefen på OKQ8 och våran distriktschef som gjorde oss den äran att närvara på nedläggningen. Så fint av dom att dyka upp för en gångs skull.
Det var nog tur att inte jag kunde va där idag. Jag har ett och annat som jag har på tungan till våran kära distriktschef.
Ronnie sa att det var en liten samling av stammisar som också dök upp och sa sin mening till OKQ8cheferna. Det hade varit kul att höra vad dom hade att säga.
Nu är det i alla fall i full gång med saneringen. Ingen återvändo längre.
Eftersom jag ska gå upp om ett fåtal timmar så är det dax för mig att åka till affären och köpa bröd till imorgonbitti eller snarare inatt. Klockan fem är inte en tid som jag vanligtvis brukar vara vaken på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0