Det var en jobbig dag igår

Alla kunder är jättesnälla och omtänksamma och vill bara väl men efter att ha svarat på samma frågor gång efter gång en hel dag så mår man inte bra längre.
När jag om hem på kvällen var jag helt förtvivlad och la mig på min säng i mörkret och stirrade bara ut i tomma intet i flera timmar.
Jag har accepterat faktum och börjat se fram mot mitt nya jobb men nu vet jag inte längre vad som kommer att hända. Kunderna har satt igång värsta protesterna och lyckas dom få OKQ8 att backa då kommer jag inte härifrån.
Jag kan fortsätta drömma om lediga dagar där jag vet att jag garanterat blir ledig och det jag har planerat garanterat blir av och semester i lugn och ro och att kunna åka utomlands med barnen utan att behöva dra omkring på en nödtelefon ifall att nåt händer på macken under tiden.
Jag kan fortsätta att drömma om att få in en lön på kontot utan att behöva ha dåligt samvete för firmans ekonomi och ständigt vara orolig för att pengarna inte ska räcka till skatter och löner.
Mina barn kan fortsätta drömma om att få vara hemma när dom är sjuka och inte behöva sitta på fikarummet och spela på data och måla med feber för att mamma inte kan va hemma.
Alla barnen har under dom här åren blivit inlagda på sjukhus av olika anledningar och olika tidsperioder men vi har inte med nån av dom kunnat koncentrera oss på barnen i den situationen utan det har blivit att vi fått avlösa varandra på sjukhuset och lägga upp som ett schema vem som ska ta läkarmötena för att nån av oss måste va på macken samtidigt som nån också måste ta hand om resten av barnen och se till att dom får mat och rena kläder. Ibland kunde vi inte lösa att nån av oss kunde va på sjukhuset utan barnens gammelfarmor och kompisar till barnen ställde upp. Jag kunde inte ens prioritera mina barn när dom som mest behövde det och det känns förjävligt!! Jag vill inte sätta mina barn på andra plats mer. Lyckas kunderna med att se till att vi får behålla macken så är det ändå så barnens framtid ser ut fortfarande.
Nicholas dröm är att få åka utomlands 2 veckor och bara få koppla bort all skit som han har här hemma med alla problem med skolan och jag vet att jag inte kan genomföra en sån resa om jag blir kvar på macken. Det känns som att jag ändå är skyldig mina barn 2 veckor där vi bara ägnar oss åt dom.

Kommentarer
Postat av: Moster

Jag kan mycket väl förstå ditt dilemma här. Du vill alla så väl. Det var ett väldigt bra inlägg (eller vad det heter) du hade på bloggen idag!!!Du Jessica, åren går väldigt fort och snart är era barn vuxna!!Du har mycket att tänka på och ta ställning till! Men det är bara du som kan bestämma hur du tycker!!!Hälsa familjen och ha ett bra kalas för Fabian och försök lägga bekymren åt sidan då ett tag!!! Var rädd om dej! KRAM

2009-02-26 @ 23:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0