Jobbintervju

Jag öppnade imorse och jobbade först till klockan ett. Jag blev avbytt vid ett och är nu tillbaka igen för att stänga eftersom Ann-Kari är sjuk.
Att jag var tvungen att åka iväg en sväng vid ett var för att jag har varit på städcentralen idag och pratat om min framtid hos dom. Det kändes nästan lite dumt ibland när dom frågade mig om såna saker som dom frågar ny personal om. Typ : Varför tror du att det här jobbet passar dig eller hur skulle du reagera i en sån här situation osv. Dom känner ju mig efter att jag jobbat där i tio år så varje gång jag svarade på nåt så bara nickade dom och visste ju redan hur jag är. Fördelen för mig är ju att jag känner mig så trygg med dom att jag kan säga vad som faller mig in utan att fundera på så mycket om dom missförstår mig.
Det känns mer verkligt nu när jag varit där och pratat med dom men jag kände absolut att jag saknar mitt gamla jobb. Nu blir ju mitt nya jobb där på ett annat sätt som kommer att passa mig ännu bättre och det är ju ingen nackdel.
En del farhågor har jag allt. Tänk om dom nu när dom pratar ihop kommer fram till att dom inte vill ha mig. Dom kanske tycker att jag blivit för förändrad mot sist eller nåt.
Men jag tror på mig själv och min förmåga. Det här kommer att bli toppen när det är klart.

Innan mitt möte så var jag och skulle köpa nytt pulver och väga mig. Jag hade gått ner exakt 3,5 kilo på en vecka. Det var tur det för annars skulle jag ha gett upp. Jag vet ju sen innan att jag inte kommer att gå ner lika mycket varje vecka men det var en rolig start. Sen får vi se hur länge jag håller på. Jag tycker oftast inte att det är så jobbigt med pulver i alla fall. Det kommer nån enstaka stund varje dag då det känns lite hopplöst men jag har ju gjort det förut så jag vet att jag kan.
Idag är jag på extremt gott humör efter min lyckade dag. I alla fall än så länge. Dagen är ju inte slut än men det känns som att ingenting kan sänka mitt humör idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0