Tandläkaren imorse

Imorse skulle Nicko till tandläkaren vid åtta för att fortsätta med sin rotfyllning av framtanden och jag skulle va där vid halv nio för att göra en undersökning och, trodde jag, laga min halva tand.
Undersökning blev det och ett hål lagades också men min halva tand har jag fortfarande kvar och skär mig på.
Det var ingen idé längre att laga på den ansåg dom utan vi ska slipa ner den och sätta på en krona. Nästa vecka!! Jag ska skära min tunga på min vassa tand i en hel vecka till!
Det blir nog bra när det blir klart men dom kunde kanske lagt i en ny provisorisk lagning igen (den andra lossnade igårkväll).
Veckan kommer gå jättefort. Det är jag övertygad om. Sen kommer jag att ångra att jag längtat efter att få tanden fixad när jag ska ligga i en timma och gapa medan han slipar ner tanden till en liten spets.
Det återstår att se hur länge jag kommer att få gå med den lilla spetsstumpen i munnen sen innan dom sätter på kronan på den.
Jag ska väl va glad att jag har tänder antar jag och jag kanske borde få mig en näsbränna nån gång och börja sköta om dom lite bättre.
Tanden dom lagade idag var en en av tänderna som sitter jämte framtänderna. Jag totalvägrar att låta dom borra i mina tänder utan att få bedövning och den här gången tog den riktigt bra kan jag säga.
Min näsa blev helt bedövad och en bit av pannan. När bedövningen började släppa killade det i näsan så jag höll på att bli galen.
Det är inte förrän nu som det släppt helt och hållet så det var nog en elefantbedövning han fick tag på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0