Vi fick massor gjort igår

Både Ronnie och jag gick hem tidigt igår. Innan vi hämtade barnen åkte vi till Gamleby och köpte Fabians födelsedagspresent. Han ska få en svart treväxlad jättetuff cykel! Snart är det dax för Fabian att cykla själv till och från skolan och då måste han ha en cykel i sin storlek som funkar. Hans tidigare cykel som han har nu är en 20tums cykel från biltema som har rostat ihop totalt. Nu fick han en 24tums från crescent som jag hoppas ska hålla till Emil också. Om nu inte Emil växer ifatt Fabian för fort så att han behöver en större cykel innan Fabian har växt ur den förstås. Det är nackdelen med att det är 1 år mellan barnen.
Efter födelsedagspakethandlandet så skjutsade Ronnie hem mig så jag kunde laga mat till dom medans han hämtade killarna.
Eftermiddagen och kvällen tillbringade vi med nåt som jag längtat efter länge. Ronnie gick äntligen med på att rensa i köket. Han har en förkärlek för att spara på sig allt. Och då menar jag verkligen ALLT! Han har lagt alla dom här braatthasakerna ovanpå våra köksskåp så det har sett jätteskräpigt ut. Det tog flera timmar att rensa ut allting och när han hade kastat allt han inte ville ha var det 3 säckar fulla med skräp. Jag har retat mig så länge på skräpet ovanpå skåpen att det kändes som en befrielse när det försvann.
När vi ändå rensade igenom allt så hittade vi fyra samlartallrikar med kungaparet som Ronnie fick i sin pappas dödsbo. Jag gillar annorlunda saker så naturligtvis satte vi upp dom på väggen i köket. Jag tror vi är dom enda 35åringar som har kungaparet på väggen men lite coolt var det i alla fall.
Nu är det jobb som gäller och i eftermiddag hoppas jag att min energi håller i sig så jag kan fortsätta städa hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0