Emil ringde tre gånger under filmen

När vi hade åkt från mig för att åka till bion stannade vi på Coop först.
När vi sen skulle ut därifrån såg Ann-Kari Daniels bil komma uppifrån oss och hon var ganska säker på att Ronnie satt bredvid.
Jag tänkte inte mer på det. Jag visste ju att Nicko var hemma så jag antog att han kollade småkillarna om dom skulle iväg och handla nåt.
När jag sen satt på bion och vi kommit halvvägs in i filmen ringde det på min mobil i fickan.
Jag tog upp den för att stänga av och såg att det var Emil som ringde.
Jag tryckte bort honom och tänkte inte mer på det. När han ringde för andra gången och jag slog bort honom igen så kom jag på att vi hade sett Ronnie åka hemifrån.
Då kom alla otäcka funderingar. Tänk om Emil ringde för att Ronnie inte hade kommit hem igen. Dom kunde ju ha kört i nånstans eller nåt. Nicko eller Fabian kanske hade värsta känningen och hade svimmat och ingen kunde hjälpa dom.
Jag kollade mig omkring men att resa sig och gå ut när man sitter i mitten är näst intill omöjligt.
Jag smsade Ronnie två gånger och frågade var han var och varför Emil ringde mig men han svarade inte.
När Emil ringde för tredje gången svarade jag honom. Just då var det världens liv på filmen och jag kunde inte prata i normal ton så jag försökte viska till Emil att jag satt på bio och fråga vad han ville men han svarade mig knappt och till slut var jag tvungen att lägga på.
Jag såg att tjejen som satt två platser bort böjde sig fram och blängde på mig.
Ronnie hade fortfarande inte svarat så då smsade jag Nicko och bad honom kolla vad Emil ville mig och se efter om Ronnie verkligen var hemma och varför han i så fall inte hade svarat mig.
Då äntligen fick jag svar från Ronnie och kunde koppla av resten av filmen.
När jag kom hem och pratade med Emil om samtalen så visade det sig att han hade blivit rädd när jag hade svarat i telefon och det enda han hade hört var en massa skrik och bråk.
Han trodde att jag var illa ute nånstans. Jag fick förklara för honom att det var på filmen dom hade bråkat men hade svårt att förstå varför dom bråkade så mycket på en film. Vad var det egentligen för film jag hade sett för på Lassemaja hade dom inte bråkat så mycket trots att den var läskig.
Ronnie hade inte svarat mig för han hade inte sett att jag hade smsat och dom hade inte åkt hemifrån tidigare på kvällen när vi trodde det heller utan dom hade varit i garaget och meckat hela kvällen så han kunde inte alls förstå hur det kunde bli så fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0