Grabbarna var på kalas igår

I lördas ringde min svägerska och bjöd in Fabian och Emil på kalas till Sylvester.
Emil tog det här på största allvar.
Han la sig jämte mig på kvällen när vi skulle sova (han var lite rädd att drömma mardrömmar i sin säng) och medan jag blev tröttare och tröttare och bara ville blunda så diskuterade han olika presentförslag.
Han var väldigt mån om att hitta rätt leksak så att Sylvester skulle bli riktigt glad.
Han hade förstått i alla fall att Sylvester gillade turtles, bilar och kanske att måla.
Ronnie fick äran att ta med killarna till affären för att låta dom välja varsin present och det blev en förpackning med några bilar från Emil och en actiongubbe av nåt slag med motorcykel av Fabian.
Sen fick dom slå in presenterna alldeles själva med och det var det snyggaste Ronnie sett sa han.
Ronnie hämtade inte barnen förrän närmare halv åtta på kvällen.
Dom hade lekt och ätit varma smörgåsar, korv och glass och var supernöjda när dom kom hem.
Det känns kul att det numera finns "kusiner" (barnen anser att han är kusin fast det inte är blodsband) på min sida av släkten med numera.
Mina barn tycker riktigt mycket om Sylvester så det är lite synd att det inte blir att dom träffas så ofta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0