I lördags kväll

Då fick jag en toppenidé medan vi stod och målade våran köksvägg.
Jag tyckte det skulle vara perfekt om vi kunde åka till Linköping på söndag förmiddag och köpa mitt vitrinskåp som jag ville ha till köket.
Ronnie nappade på min idè men först var jag tvungen att baka semlebullar innan jag la mig eftersom jag hade lovat min mamma och moster att ha hembakta semlor till dom på eftermiddagen.
Jag tog ut sista plåten med bullar vid tolv och ställde sen klockan på 8 så vi skulle komma iväg tidigt.
Som vanligt funkade inte min tidsplanering som jag ville.
Vi kom iväg vid halv elva men Choffe och Fanny var barnvakt till småkillarna så Ronnie och jag fick åka alldeles själva.
Vi hade en och en halvtimma på oss i Linköping och det flöt riktigt bra.
Ronnie hann till och med med att gå en snabbis på Biltema.
Halv fyra var vi hemma och främmandet kom en kvart efter.
Jag hade känt mig lite underlig hela dan men hade inte haft tid att känna efter varför men när alla hade åkt hem upptäckte jag att jag hade feber.
Jag blir ju aldrig sjuk!!
Det är inte likt mig. Jag la mig med filt och täcke och varma kläder och tyckte synd om mig själv i soffan en stund. Efter en timme gav jag upp och mosade i mig panodil. När dom hade gått ut i kroppen blev jag mirakulöst frisk. Ända tills måndag morgon. Då var jag sjukare än nånsin.
När jag hade skjutsat mina barn till skolan på måndan gick jag och la mig igen under täcket med kläderna på och sov. Choffe väckte mig strax innan ett och jag kände mig fortfarande helrisig.
Jag hämtade grabbarna på skolan vid halv två. Jag hatar att vara sjuk så jag bestämde mig för att det skulle va slut på självömkan så jag släpade in kartongerna med vitrinskåpet som jag skulle montera i köket och satte igång.
Det tog mig två timmar att montera skåpet och då var jag helt slut. I friskt tillstånd hade jag gjort det på en halvtimme. Jag kände mig svimfärdig flera gånger men har man satt fan i båten får man ro han iland så det var bara att slutföra det jag påbörjat.
Nu har jag ett vitmålat kök och ett nytt vitrinskåp.
Det var med en kort sammanfattning mina två lediga dar. Jag har med andra ord tillbringat två dar med frossa och feber under ett täcke med lite inslag av försök till ett normalt liv ibland.
Idag är jag inte speciellt frisk heller men med tabletter får det gå. Jag slutar ju vid ett så det är inte så länge kvar.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Krya på dej sjukling.

2009-01-27 @ 10:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0