Jag är sugen på Ullared

Ena stunden känns det som en toppenidé att åka till Ullared men sen när jag kommer på hur långt det är och att jag egentligen inte behöver så mycket och sist men inte minst så är det inte ens rätt säsong nu.
Jag har ju vinterkläder så det räcker men det är ju så kul att gå i den där enorma affären och handla. Risken är bara att jag handlar saker jag inte behöver om jag kommer dit så jag får vänta tills barnens garderober gapar tomma.
Jag får åtminstone lugna mig tills det är dax för sommarkläder.
Hade jag bott i närheten av Gekås skulle jag vara där varje helg.
Resan dit brukar alltid gå bra. Då är man förväntansfull och dessutom har jag alltid nån annan som kör så jag kan slappa men hem är det segt. Då är allt handlat och man vill bara hem och packa upp.
Som liten kompromiss är det i alla fall Linköping inbokat med Ann-Kari på sportlovet men det kan ändå inte ta bort ullaredsbegäret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0