Jag fick ett ryck igår

Jag hatar min gula vägg i köket. Den är ful!
Igår fick jag nog och åkte och köpte vit färg att måla över tapeten med. Det gick inte så jättebra för mig om jag ska va ärlig. Jag vill spara bården så jag måste tejpa försiktigt på kanterna på den och måla runt omkring och när jag sen skulle ta rollern till dom stora ytorna så skvätte det vit färg över hela mig.
Naturligtvis måste det ju va för att det är en skitroller ju.
Jag bad ronnie fixa en ny roller till han kom hem.
Ann-Kari och jag gick på bio lagom när Ronnie kom innanför dörren.
När jag kom hem tre timmar senare stod färgen och rollern på trappan.
Ronnie hade försökt måla lite men tydligen var det inte min roller det var fel på utan färgen.
Dessutom var den klarvit och det skulle vara lite gräddigare vit så det blev till att åka och köpa ny färg idag.
Jag skulle egentligen jobba heldag idag men Ronnie sa att han skulle åka ut och öppna så jag kunde köpa färgen först.
Jag tolkade det som att jag skulle komma så fort som färgen var inhandlad. När jag gled in med bilen vid tio så ansåg jag därför att jag var sen men Ronnie ifrågasatte vad jag gjorde här redan.
Han schasade iväg mig igen och sa att han skulle jobba halva dan åt mig så det blev en tidig lunch på mcDonalds med Ann-Kari och Agnes.
Nu är jag i alla fall här igen. Mätt i magen och med fyra liter gräddvit färg.
Har jag tur så kanske Ronnie målar klart allt medans jag jobbar.
Kan jag ha sån tur måntro?


Kommentarer
Postat av: Ann-Kari

Du och dina ryck ;)

2009-01-23 @ 13:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0