Jobbardag igen

Jag hade en ledig helg nu i helgen.
Lördagen ägnade jag åt att gå runt hemma i mysbyxor hela dan och plockade, städade och pysslade hemma.
Söndagen blev det bowling med barnen. Vi fick även med oss grannens lilla Hannes. Han är tre år och det där med att kasta ett bowlingklot i den åldern visade sig inte va så lätt. Han rullade klotet så hårt han kunde och nästan varje gång blev det rännan. Klotet rullade så sakta att det knappt orkade ända fram men han var superlycklig i alla fall och Fabian och Emil bråkade om vem som skulle hjälpa honom.
Ronnie och Koffe hade en egen bana och Ronnie blev totalt utklassad. Även Fabian och Emil vann stort över Ronnie. Den enda som hade sämre resultat än honom var Hannes.
Efter bowlingen tog vi en mjukglass på mcDonalds.
Det blev en social helg. Vi umgicks mycket med barnen och det är precis så jag vill ha mina lediga helger.
Nicko var i och för sig lite tråkig. Han lanade som vanligt med kompisarna så att avbryta dataspelandet för att bowla med familjen var inte att tänka på.
På lördan fick vi i alla fall ut Nicko och hans kompisar ur datans värld flera gånger. Vi började med jättemysig frukost med färska frallor o annat på morgonen, sen blev det potatismos och fiskpinnar vid middagen och fika på kvällen.
Alla gångerna stannade killarna kvar i flera minuter extra innan dom rusade in i datadimman igen.
Bara det håller sig till helgerna så får jag väl stå ut. Jag tycker inte det är jättebra att dom är så beroende av data men samtidigt finns det värre saker dom kan hitta på så får man välja mellan två onda ting så är jag glad att dom inte ränner ute hela nätterna på helgerna istället.


Kommentarer
Postat av: Roompan

Du ska inte prata så mycke skit om din man.

Han gjorde facktiskt inte sitt bästa.

en treåring glöm de````````

2009-01-20 @ 23:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0