Kvällen igår kändes lång

Jag stängde tidigt eftersom det var helgdag.
Ronnie och barnen var och åkte pulka i Gunnebo så vi åkte samtidigt hemåt.
Hemma värmade vi pajerna som jag hade gjort dagen innan och åt allihop tillsammans.
Efter maten åkte vi till Daniel och Helen för att hälsa på och träffa deras bebis.
Hon har hunnit bli tre månader nu och det var första gången vi träffade henne.
Daniel kommer alltid utan familjen hem till oss och det blir aldrig av att vi åker till dom.
Det är nästan pinsamt att bo i samma stad men aldrig hälsa på.
Nu har vi gjort det i alla fall.
Emil fick hålla lilla Ellie alldeles själv. Han var helt salig. Om det är nån som älskar bebisar så är det Emil.

När vi kom hem från Daniel och Helen satte jag mig en stund i soffan och läste och småkillarna duschade.
Strax innan tio ringde mamma och berättade att Horst blivit inlagd på sjukhuset.
Han sökte igår för att han haft svårt att andas och blev inlagd med en gång.
Jag åkte och hämtade mamma så vi kunde köra hem honoms bil och lämna lite saker som han kunde behöva.
Det är jättebra att dom la in honom och kollar upp ordentligt vad det är som är fel.
Han får säkert åka hem redan idag eller imorgon. Lite undersökningar och mediciner så är han snart som ny igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0