Kvinnans plats är vid spisen

Jag lever upp till det idag.
Ibland tycker jag det är kul att hålla på i köket. Idag var det en sån dag.
Jag började dagen med att ligga och läsa i badkaret. Riktigt hett vatten och en bok. Finns det nåt bättre när man är ledig.
Sen blev det dax för lunch.
Det blev en lasagne.
Åsa kom en sväng och åt också.
Efter maten skjutsade jag Choffe till Willys och passade då på att handla creme fraiche och grönsaker.
Efter affären åkte jag ut till Ronnie med mat och sen hem igen till spisen.
Nu har jag gjort klart 4 brödlimpor och två tacopajer till imorgon.
Jag känner mig rätt nöjd med mig själv.
Dessutom har jag hunnit med två tvättar och bäddat ur sängarna och diskat så nu är jag värd en stund vid tvn.
Jag har inte varit så effektiv på ett tag så tvätten börjar växa ur badrummen.
Emil hade bara en långärmad tröja kvar idag och Fabian letade desperat efter ett par strumpor förut.
Nån gång kanske jag kan uppfostra mina barn till att lägga in en tvätt ibland.
Antagligen kommer det inte hända innan dom flyttar och då kommer dom väl fortfarande hem med tvätten till sin kära slavmamma.
Nu tar jag min filt och kryper ner i soffan med en varm nybakad smörgås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0