Läxor hos oss funkar inte

Fabian har läsläxa varje dag. Nu menar jag verkligen varje dag. Även på helger.
Igår jobbade jag kväll och då har jag en förmåga att glömma bort läsandet. Fabian är ett väldigt ärligt och plikttroget barn så när jag sa att du får läsa dubbelt imorgon och skriva att du gjorde det idag så höll han på att storkna.
Så kan man ju absolut inte göra! Det är ju att ljuga ju!
Klockan var lite för mycket och jag var lite för trött för att ta läxorna vid den tiden så efter lite kompromisser kunde han gå med på att läsa på morgonen och skriva kvällen före.
Jag ställde klockan på en halvtimme före men inte kom jag upp när jag skulle i alla fall.
Tio minuters läsning var allt vi hann.
Det får bli lite fusk ikväll trots allt.
Enda lösningen om vi ska komma ihåg det blir väl att ta 3,5 timmars läsning på en gång varje vecka så vi har det gjort sen.
Emil slipper läxor för tillfället medans han går i specialklassen. För hur länge det nu varar. Snart får han väl läsa ikapp alla läxor som han sluppit den här tiden.

Kommentarer
Postat av: Roompan

Nej då emil är beskonad från läxor

ha ha

2009-01-20 @ 23:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0