Min familj har blivit helt bortkollrad

Det finns ingen hemma hos oss som har koll på vad det är för dag längre.
Barnen frågar stup i kvarten vilken dag det är och Ronnie verkar tro att vi har industrijobb eller nåt ås man kan va ledig alla klämdar.
Jag tog upp med Ronnie igår kväll om hur vi skulle lämna och hämta barnen idag och då bara tittade han på mig som om jag var galen.
" Vadå är vi inte lediga imorgon?"
Allvarligt alltså vad tror han? Han har varit ledig 3 extra dar i förra veckan och 2 den här.
Macken är faktiskt öppen 365 dar om året så nån måste ju hålla den rullande. Det är tydligen min lott i familjen. Ronnies verkar vara att vara lyxhemmaman.
Det är tur att inte jag har så där mycket ledig tid som han har så jag i alla fall kan hålla koll på när och hur vi jobbar.
Smågrabbarna fick va hemma måndag och tisdag så dom har inte varit på skolan på över en vecka.
Det blev inte populärt igår kväll när vi bad dom gå och sova för att dom skulle upp dit idag.
Fabian kunde absolut inte somna.
Han kom upp massor av gånger och kissade, frågade om han hade kommit ihåg sprutan, skulle ha fler gonattkramar och ibland kom han bara utsmygande för att se vad vi tittade på på tvn.
Vid tolv när vi gick och la oss så hade han äntligen somnat. Tror jag. Han var i alla fall tyst då.
Det svåraste kommer att bli att få in Nicko på rätt spår när det börjar närma sig skoldax i nästa vecka.
Vi har få ha en inskolningsperiod från måndag så kanske han fått in ätochsovklockan på normala tider tills på torsdag.
Det där med ledigheter är bara ett otyg. Tur att inte jag är drabbad av sånt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0