Mobilen var inte användbar idag

Det stod endast nödsamtal på displayen så det gick inte att ringa eller smsa nåt idag.
Jag är ledig idag så jag tänkte mig en lunch med Åsa.
När jag hade skjutsat barnen till skolan tänkte jag att det var dax att ringa henne så hon kunde anpassa sina jobb lite.
Grejen är nu den att jag har spärrat min hemtelefon för mobilsamtal.
Nånstans i mina skåp ligger det kanske en kod som jag ska använda om jag behöver ringa trots spärren eller annars så har jag kastat den.
Med en ickefungerande mobil och en spärrad hemtelefon blir det lite problem att nå Åsa som bara har en mobil på sig på arbetstid.
Det blev till att ringa Ronnie på macken och be honom ringa Åsa och sen be henne ringa mig.
Nu är det i alla fall betämt en lunchdejt efter alla problem.
Att man ska bli så handfallen utan mobil.
Undrar hur jag skulle ha gjort för  20 år sen när det inte fanns nåra mobiler.
Antagligen hade jag varit lite mer planerande och ringt dan innan.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tack för lunch sällskapet!

2009-01-09 @ 15:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0