Nu har jag gråtit vid tvn

Två program på raken som fått mig att gråta.
Först extreme homemakeover. Jag gråter ALLTID när jag ser det.
Oslagbart om man har tårar som behöver komma ut.
Idag var det en familj med en son som föddes handikappad och utan ögon.
Killen var ett musikaliskt geni och en sån positiv glädjespridare.
Vilken grabb!!
Jag tjöt när han pratade om att han såg sitt handikapp som en tillgång. Att han inte dömde människor för det yttre som vi andra gör och att hudfärg inte hade nån betydelse för honom.
Hela deras familj var så otroligt kärleksfull och underbar.

Efter den timmen med massa tårar så slog jag över till nåt program som handlade om en olycka som hände i Washington vid nåt tillfälle.
Det var ett flygplan som störtade strax efter start i genomfruset vatten.
Sex personer låg vid ytan och väntade på helikoptern som skulle komma med rep och ta dom en efter en in till land.
Én av männen skickade repet vidare till dom andra varje gång dom skulle rädda honom och när det äntligen var hans tur så hade han drunknat.
Han offrade sitt liv för att rädda främlingar.
Dom uppkallade bron efter honom sen.
Två män hoppade i vattnet i minusgrader för att försöka rädda dom som låg där och blev hyllade som hjältar efteråt av presidenten.
Det är inte självklart för alla att sätta sitt eget liv på spel för en annan person.
Dom kan gå vidare i livet och va stolta över sig själva.
Killen i helikoptern sa att han fortfarande mådde dåligt för den mannen som dom inte kunde rädda. Han som offrade sitt liv för dom andra.
Nu klarar jag inte mer tårar ikväll så nu blev det data istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0