Orättvis arbetsfördelning

Jag har nästan inga kunder alls och börjar bli lite smått uttråkad medan min man har så mycket att göra att han inte hunnit med att äta lunch än.
Kunde jag mecka skulle jag byta med honom men jag är värdelös med skruvmejsel.
Det är kul att han har jobb men det är alltid allt eller inget. Periodvis har han knappt ett enda jobb och nästa dag kan allt ramla in med en gång så han inte hinner med istället.
Jag får gå en snabbkurs som bilmekaniker.
Hmm jag kanske skulle ta och värma hans mat och stå bredvid honom och mata medan han meckar. Det skulle kanske se lite annorlunda ut med frun med skeden i högsta hugg och Ronnie som skruvar med oljiga händer samtidigt som jag skrapar bort lite mat med skeden från kinden. Jag ser hela bilden framför mig och det känns frestande men jag misstänker att Ronnie i det irriterade skick som han är idag inte skulle uppskatta den hjälpen.
Det är nog lika bra att inte störa honom mer än nödvändigt.
Jag bävar för att gå ut och säga till honom om en timme att det är dax att hämta barnen bara för det kommer inte bli populärt.

Kommentarer
Postat av: Den kolsvarte killen från Malmö

Har det blivit alldeles rosa häromkring?

2009-01-15 @ 21:27:11
Postat av: Roompan

Nej då men allt skulle bli mycke bättre om du tuggade maten åt mig.

2009-01-20 @ 23:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0