Pigg och glad

Jag la mig tidigt igår så jag skulle va utvilad idag.
Inte en minut framför tvn i soffan blev det utan när jag hade lagt barnen och gjort det jag skulle blev det bums i säng.
Jag låg och läste till tio och släckte sen.
Jag vaknade pigg som en lärka.
Det är underbart att gå upp på morgonen och inte känns sig trött och grinig ett par timmar.
Jag skjutsade barnen och sprang in på affären och köpte rågmjöl.
Sen ägnade jag min dyrbara tid som jag har innan jobbet med att baka och laga mat.
Jag tycker ärligt att det är kul att va i köket ibland och idag var det en sån dag.
Resultatet blev en makaronipudding, fyra limpor och en gulaschsoppa.
Jag hann till och med med att bädda om sängarna och hänga en tvätt medan jag väntade på att få plocka ut brödet ur ugnen.
Det enda jag inte hann var att äta frukost men jag tog med en limpa till jobbet så Ronnie har till sin soppa med så jag har tagit igen frukosten nu. Jag lär nog inte svälta ihjäl i alla fall så det hade inte gjort nåt om jag hade hoppat över den idag.
Tyvärr blev det ingen promenad idag men jag kan ärligt säga att jag hade nog inte tagit nån i alla fall även om jag inte hade pysslat hemma.
Jag är fruktansvärt frusen av mig och det vill till mycket för att jag ska gå ut frivilligt i minusgrader. Igår var det riktigt skönt att gå men idag skulle jag ha frusit ihjäl och då hade jag behövt åtminstone en timme i badkaret för att tina upp efteråt.

Ronnie hade tid hos tandläkaren imorse. Han är den enda i vår familj som är livrädd för tandläkaren så han har byggt upp lite oro inför idag men han visste att det till att börja med bara var undersökning.
Jag kan föreställa mig lättnaden hos honom när det konstaterades att han inte hade några hål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0