Sparmani

När vi var hos Ann-Kari dan innan julafton pratade vi om att spara småpengar.
Ann-Kari sparar alla tior som hamnar i hennes ägo i en burk.
Hon har fått ihop en mindre förmögenhet på det sättet av pengar som man ändå inte saknar.
Hennes mamma sparade vad jag förstod både femmor och tior och hennes mormor alla 20lappar.
Jag har under åren gjort förösk att spara småpengar jag med men mina barn lyckas alltid snoka upp burken och länsa den så det brukar inte finnas mer än 50öringar kvar i den.
Nu för tiden har Ronnie införskaffat ett litet billigt säkerhetsskåp för att kunna få ha något ifred så jag kom på att jag kunde lägga in pengarna där istället.
Problemet blev då vad jag skulle spara på.
Det där med 20lappar tilltalade mig eftersom det blir lite pengar efter ett tag.
Eftersom jag inte kunde bestämma mig så fick det bli en burk att lägga femmor och tior och en med tjugolappar.
Det innebär att så fort jag har spräckt en hundring så finns det nästan inget kvar.
Det enda som får stanna i plånboken är femtiolappar.
Nu ser jag fram mot den förmögenhet som kommer att samlas i vårat säkerhetskåp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0