Sverige har fått en ny hjälte

En vardagshjälte har upptäckts långt upp i kallaste Sverige.
Han är min idol för idag.
Gå in här och se vad en liten handlare gör för att försöka kämpa mot den stora stygga staten.
Jag tror säkert att staten i slutändan kommer att stoppa honom för i det här landet är det helt omöjligt att anpassa situationer efter hur varje unikt fall ser ut utan samma regler ska gälla alla vare sig det gäller Stockholm eller en liten ort med 500 invånare.
Alla lagar och regler som blir till här i Sverige är helt och hållet anpassade och utprovade för att passa Stockholmarna.
Jag antar att det är meningen att vi alla ska flytta dit kanske. Tyvärr finns det inte bostäder och jobb åt alla där men utanför storstan är det snart omöjligt att leva i alla fall så vad gör man?
Jag hejar på Roger i alla fall.
Heja Roger!!!
Förresten så har jag kommit på en ny lag som staten kan fundera på nu när dom ändå har kommit igång med att lagstifta allt.
Dom borde skaffa en lag om att alla handlare som säljer mer än kanske 50 liter mjölk om dan måste erbjuda ekologisk mjölk med.
För att utveckla det ytterligare kan man också gå vidare med att alla bokhandlare tex. som säljer mer än 50 böcker av en speciell titel måste kunna erbjuda den i pocket med.
Det finns massor av saker man kan lagstifta om när jag tänker efter. Jag ska nog bli politiker som nästa jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0