Tandläkarbesök

Bantning är inte bra. Det har jag alltid sagt och igår fick jag det bevisat.
Jag skulle tugga i mig en sån där bantningsbar som jag köpt på apoteket och bet av halva min tand.
Det var verkligen halva tanden som försvann utan att överdriva.
Just på den sidan som jag redan dragit ut flera tänder också så jag vägrar att göra mig av med fler där.
Tanden är redan rotfylld så den gör inte ont men däremot var den vass som ett rakblad så jag ringde tandläkaren imorse och fick en akuttid för att lägga i en provisorisk fyllning tills på tisdag då den ska lagas på riktigt.
Jag fick en tid vid tio och dom lovade att det inte skulle ta mer än tio minuter eftersom jag var tvungen att vara på jobbet senast elva idag. Ann-Kari skulle iväg på ett möte så jag fick inte bli sen.
Dom hade rätt i att det bara tog tio minuter men tyvärr kom jag inte in förrän efter halv så det körde ihop sig i alla fall.
När jag kom satt det en man där som hade frågor angående sitt kvitto och det tog tjugo minuter innan han gick och sen satte sig sköterskan i telefon för att utreda kvittot ytterligare. Annars hade jag fått komma in i tid.
Nu har jag inget val än att äta pulver till på tisdag om jag inte vill tappa fyllningen innan dess.
Puréer, pulver och potatismos blir veckans mat.

Kommentarer
Postat av: Ann-Kari

Eller hemgjord pizza kanske funkar ;)

2009-01-30 @ 17:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0