Tisdag fast det känns som måndag eller söndag eller nåt

Jag var ledig söndag och måndag därför fick jag först för mig att det skulle va måndag idag.
Jag har trott det i flera timmar på morgonen tills jag kom på att inte Ronnie jobbar idag och att Ann-Kari inte ska byta av mig.
Till råga på allt öppnade jag vid nio som jag gör på söndagar så då fick jag istället för mig att det var söndag idag.
Då skulle det vara måndag imorgon istället då?
I så fall jobbar jag bara två dar innan jag är ledig en dag.
Skulle det va onsdag som jag är ledig då och jobba torsdag och fredag?
Jag blir helt veckovill.
Det ska bli skönt med lite normala rutiner nästa vecka igen.
Barnen börjar skolan på torsdag så laningen slutar här och nu och vårat schema går in i sin vanliga lunk igen.
Jag kan beställa varor igen på normala dagar och hämta och lämna barnen på fritis utan att få dåligt samvete för att alla andra 300 barn på skolan minsann får va lediga på lovet.
Nu dröjer det ända till påsk innan det blir ledigheter igen tack och lov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0