Choffe hade en idiot på macken igår

Han ringde mig strax efter att jag hade åkt och då stod jag i kön på banken.
Han sa att han hade en kund som hade tankat diesel för 900 och sen kom in och skulle betala med en femhundring i svenska pengar och en femhundring i norska.
Han hade inga kort utan bara dom pengarna och när Choffe förklarade för honom att vi inte tar emot norska pengar sa han bara att " det är inte mitt problem" ( fast på engelska).
Jag blev ganska förbannad eller rättare sagt riktigt förbannad. Det är visst hans problem. Jag skulle väl aldrig få för mig om att åka till hans hemland och tanka för svenska pengar och danska blandat om vartannat och förvänta mig att det går bra.
Har man pengar från ett annat land måste man väl för h-vete gå in först och fråga om det går bra och eftersom vi då hade sagt nej hade han fått tanka för sin svenska peng enbart.
Jag sa till Choffe att jag skulle få prata med kunden för jag tänkte att han kan ju inte ha varit så korkad utan han har säkert en bra förklaring typ att han inte hittade sitt kort eller att han hade tappat bort sina svenska pengar eller att han trodde att han var i Norge eller att han hade en hund som var akut sjuk och måste köras i iltransport eller nåt annat.
Nånting som kunde förklara detta korkade beteende. Nånting måste ju ha blivit fel i kommunikationen mellan Choffe och kunden tänkte jag. Ingen kan va så nonchalant och dum.
Jag frågade trevligt på engelska om han inte hade nåt kort alls och det hade han inte svarade han mig kort och då sa jag på engelska att visste du inte att vi inte tar emot norska pengar i Sverige och då svarade han mig som han svarade Choffe i stort sett att det visste han visst men det var ju inte hans problem och då blev jag arg. Lagom när jag skulle säga vad jag tyckte och tänkte till honom hörde jag att han räckte tillbaka luren till Choffe och där stod jag med all ilska som jag inte fick ur mig.
Choffe stod som ett frågetecken och visste inte vad han skulle göra med puckot som bara stod och blängde och väntade på att få betala för sina utländska pengar.
Jag förstod ju att för att kunna få några pengar för dieseln hade vi ju inget val så jag fick gå fram till kassan på banken och fråga vad valutan låg i på norska pengar och vad det kostade att lösa in dom och säga till Choffe att vi hade inget att välja på. Som tur var låg Norska pengarna nästan på samma som dom svenska.
Han fick betala med sina blandade pengar annars skulle vi bli utan.
Jag undrar om kunden överhuvudtaget kunde fatta efteråt hur fel han gjorde. Att det var han som var idioten och inte vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0