Fabian och Emil har ätit mcDonalds idag

Jag funderade på ett tag att ha barnen hemma idag eftersom jag jobbade kväll och åker då inte förrän vid ettiden och Ronnie kommer ju hem vid fyra så det skulle inte va så länge för dom att klara sig själva men för en gångs skull ville dom inte det.
Eller rättare sagt var det Fabian som sa att dom inte ville. Deras fröken hade avslöjat för Fabian att dom skulle till stadsparken idag och sen mcDonalds efteråt.
Det skulle vara en överraskning och enda anledningen till att Fabian fick veta var på grund av att dom ville höra med honom att det var ok med hans diabetes så villkoret var att han inte på några villkor fick avslöja nåt för Emil.
Hela kvällen igår var han nära att försäga sig så jag fick harkla mig hela tiden och Emil var så nyfiken att han höll på att svimma.
Jag skulle skjutsa dom till stadsparken vid elva men vid nio kom Emil in till mig och väckte mig och sa att han ville gå till skolan med en gång. Det händer inte varje dag direkt.
Han lugnade snart ner sig och hjälpte mig att städa mitt sovrum innan jag skjutsade dom.
Jag får väl höra om äventyret iikväll när jag kommer hem misstänker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0