Jag vet inte om jag vågar

En kille vi känner berättade igår om att dom köpt en häst till sin dotter och dessutom har dom tagit en till på foder. Han frågade om jag ville rida ibland. Dottern kan omöjligt hinna med att rida båda hästarna så ofta som dom behöver så jag skulle göra dom en tjänst sa han.
Jag har inte ridit på 20 år. Jag vill men jag vet inte om jag vågar.
Ena stunden kan jag se framför mig hur jag rider lugnt och fridfullt i skogen och bara kopplar av. Sen när jag kommer på att jag inte ridit på så länge kommer jag på att det kan lika gärna sluta med att jag varken kommer ihåg hur man sadlar eller sitter upp. Hästen kommer säkert att ge sig av i full galopp pch jag ligger som en sköldpadda på den fina lugna skogsvägen och tar mig inte upp.
Undrar vilken bild som är den rätta och om jag kommer att våga chansa.
Jag får hoppas att jag kommer våga för jag vet att jag älskade att rida förr. Det kanske är precis den hobbyn jag behöver.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Det är nog som att cykla, sitter i ryggmärgen när man väl lärt sej ;)

2009-07-07 @ 09:01:15
Postat av: MOSTER

Jessica!

Ta chansen nu när du får den! Prova hur det går! Håller med Åsa!! Detta är kanske vad du behöver!

KRAM

2009-07-07 @ 11:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0