Man skulle kunna tro vi ska stänga imorgon

Butiken är nästan tom. Jag är väldigt försiktig med hur mycket och vad jag beställer nu den sista månaden så allt är slut.
Godis och biltillbehör är mitt eget fel att det tagit slut men ovanpå det har även tidningshyllan börjat bli tom och alla mackor och annat bröd och bullar är helt slut.
Hade det inte varit för att jag får leverans idag kunde jag lika gärna ha stängt och åkte hem.
Som vanligt har jag diskuterat macknedläggning minst 10 gånger redan idag. Trots att jag försöker prata bort dom kunder som pratar om eländet så går det inte. Dom hittar alltid tillbaka. Det har blivit lite av en sport att se om man kan få en kund som har bestämt sig för att prata nedläggning att byta ämne men de är svårt kan jag tala om. Oftast verkar kunden redan hemma ha bestämt sig för att dom ska komma ner hit och förstöra mitt glada humör.
Det verkar vara nån komplott. Ett antal kunder som har pratat ihop sig och bestämt ett schema så dom turas om med en kvarts mellanrum att komma hit och plåga mig med sitt nedläggnigsprat.
Ibland krockar nog deras schema för ibland kommer det flera på raken och ibland kan det till och med vara flera på en gång så då är dom nog i olag.
Skämt åsido så har jag fått så otroligt mycket stöd och uppmuntran också av mina kunder och det är det jag kommer att komma ihåg när allt det här är över.
Jag kommer verkligen ärligt talat att sakna mitt jobb och mina kunder väldigt mycket. Det är ju inte jag som har valt att det ska sluta så här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0