Mina barn är tänkare

Ikväll har jag planerat att Emil, Fabian och jag ska gå ner till stan och ta en mcDonalds och kolla in visfestivalen. Ronnie ska ha sina jobbarkompisar hemma och grilla och då tycker jag dom kan få vara ifred utan barn som kommer och stör hela tiden.
Plötsligt kom Emil på en snilleblixt igår:- Jag vet mamma! Kan vi inte ringa mormor och fråga om hon vill följa med?!
Då tittade Fabian på mig och skrattade lite lillgammalt åt Emil:- Amen Emil det fattar du väl att hon inte kan! Det är ju en massa ljud där nere och det klarar ju inte hon ju! Dessutom måste man ju gå också!

Så med andra ord så kan min mamma bara gå ner på visfestivalen om hon får ha hörselkåpor på sig och bli skjutsad i rullstol.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag tror säkert att jag klarar av att gå på visfestivalen utan vare sej hörselskydd eller rullstol.

2009-07-10 @ 11:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0