Nu är det över en vecka sen jag skrev

Det har hänt mycket på en vecka.
Jag och småkillarna har hunnit med ett par dar i Malmö. Fabian stannade kvar när Emil och jag åkte hem så han kommer hem idag.
Vi åkte på tisdag morgon vid sju. Meningen var att vi skulle ta en mcDonaldsfrukost i Oskarshamn men efterson jag inte har nåt lokalsinne överhuvudtaget så åkte jag naturligtvis förbi infarten så vi fick ta en omväg till Skåne förbi Kalmar och äta där.
Vi hade ju tid på oss så det gjorde inget. Vi var framme vid etttiden och ägnade resten av dan åt att handla lite vi hade glömt hemma och att sitta på läkarmottagningen i Lund. Min urinvägsinflammation var inte ett dugg bättre så Birthe tyckte jag skulle åka dit.
Det blev pencillin utskrivet och hämtat på apotek i Lund.
På onsdan var vi på Tosselilla. Barnen var helt frälsta. Emil badade tills han var lila om läpparna och dom åkte karusseller ända in i det sista.
Torsdag morgon åkte Emil, Micke (Birthes son) och jag från Malmö vid sex på morgonen och tillbringade några timmar på GeKås i Ullared.
Micke tröttnade efter en halvtimme men Emil var jätteduktig hela tiden. Emil hjälpte mig att välja kläder till både sig själv och sina bröder och varje gång han skulle gå med mig höll han i min tröja eller väska så han inte skulle tappa bort mig.
Den sista avdelningen vi kom till var leksakerna och där fick han välja 5 bilar och ett paket pokemonkort och dessutom lyckades vi få med oss ett litet skateboard också.
När vi kom till kassan sa Emil att han var jättenöjd med allt han fått och det är inte ofta men lyckas göra ett barn nöjd.
Det blev en lunch i Ullared innan vi åkte vidare.
Eftersom jag som sagt inte har nåt lokalsinne överhuvudtaget lyckades jag köra fel från Ullared och hamnade i Jönköping.
När jag nu ändå råkade hamna där hade jag mycket väl kunnat tänka mig att göra ett besök på IKEA lite snabbt men det var inte Micke ett dugg pigg på. Han hade fått nog av shopping för den dan så jag fick bara se IKEA på håll när jag åkte förbi.
Jag måste ändå erkänna att för en gångs skull var det skönare att vara borta än hemma. Så fort jag kom hem kände jag den välbekanta stressen hugga tag i mig.
Jag har en obeskrivlig inre stress jämt. Jag känner hela tiden inom mig att "jag borde" "jag måste" och "jag ska".
Det finns så mycket som hänger som en börda över mig hemma men när jag var 40 mil bort kunde jag inte göra nåt åt det så då stressade det mig inte lika mycket. Inte ens dataproblemen på macken som var fruktansvärda alla dagar när jag var borta och som fortfarande inte är bra upprörde mig så mycket som om jag hade varit hemma. Nu visste jag ju att jag inte kunde göra mer än att hjälpa till så gott jag kunde per telefon men hade jag varit hemma hade jag inte kunnat låta bli att åka hit.
Jag hoppas jag kan känna mig mindre stressad när jag är av med macken i höst annars går jag nog snart under.
Nu ska jag fortsätta jobba. Det är väl bäst att göra så mycket jag kan nu innan den värsta hetsen drar igång.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Du vet: DELEGERA! Funkar lika bra hemma som på jobbet...;)

2009-07-26 @ 13:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0