Nu börjar det ta emot

Det är inget kul att åka till macken längre.
Hyllorna blir bara tommare och tommare och folk visar väldigt lite hänsyn till att vi faktiskt inte kan ta hem varor längre. En del blir riktigt sura när dom upptäcker att kaffet är slut eller spolarvätskan eller nåt annat som dom har förväntat sig att hitta.
Det är ren psykisk terror att stå här hela dagarna. Ibland hinner jag förklara för kunderna innan dom sura stormar ut att vi faktiskt lägger ner vilken dag som helst och då får man alla motfrågor som man inte orkar med i det här läget och speciellt inte hundratals gånger per dag.
ALLA frågar om det inte "går ihop sig" och tittar lite anklagande och undrande på mig som om jag har levt livet och försnillat alla firmans pengar och satt oss alla i den här situationen med vilja.
Då blir jag tvungen att förklara att det inte beror på oss utan OKQ8 och då kommer alla motfrågor.
Varför vill dom lägga ner? Varför tar ni inte ett annat bensinbolag? Varför driver ni inte butik vidare? osv osv.
När jag svarat på dom frågorna så kommer det motfrågor på svaren också.
Har jag otur så har jag då en kund som inte ger sig förrän dom fått alla svar som jag kan tänkas sitta inne med.
Har jag riktig otur så kommer den kundens sällskap in i butiken lagom till jag svarat klart och då måste den upplysta kunden basunera ut till den oupplysta kunde högt och tydligt att vi ska lägga ner. Ingenting mer än så utan bara "den här macken ska lägga ner".
Eftersom den här kundens sällskap är lika vetgirigt som sin vän måste jag dra hela förloppet en gång till.
Det här scenariot har jag redan haft 2 gånger idag fast att jag kom för bara två timmar sen.
Jag är så in i döden trött. Så fort jag kommer till macken blir jag helt lam i kroppen och känner bara för att sova bort allt.
Jag vill somna och bli väckt när allt är över.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Nu är det snart över och om ett tag har du lagt allt det negativa bakom dej!!

2009-07-31 @ 16:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0