Vad är det för fel på mig

Vid flera tillfällen har jag plötsligt blivit fruktansvärt yr och illamående.
Igår kväll var det dax igen. Vid tiotiden kände jag plötsligt att allt började snurra. Nu för tiden vet jag vad som är på gång så jag gick och la mig så fort jag kunde. Tyvärr glömde jag hinken men den fick Ronnie komma med sen.
Det hjälper inte ens att ligga stilla och blunda. Sängen gungar under mig och ögonen rullar under ögonlocken. Det känns som att jag sitter i en karusell hela tiden eller kanske som en riktig fylla.
Varje gång jag så mycket som rör ett finger kommer kväljningarna. Som om jag skulle vara ordentligt åksjuk.
Jag låg över hinken och spydde gång på gång men det hjälpte inte ett dugg. Rummet slutade inte snurra för det. Vid en vanlig maginfluensa mår man ju bättre en stund efter man spytt men det här är nåt helt annat.
Första gången jag hade ett sånt här "anfall" fick jag komma till doktorn och han sa då att jag hade en inflammation i balansnerven men jag tror inte riktigt på att det är nåt sånt. Konstigt i så fall att den blir inflammerad gång på gång och att det sen försvinner.
Det är riktigt otäckt i alla fall. När jag känner ett anfall komma blir jag rädd. Jag vet ju hur hemskt det är och att det tar timmar innan det går över.
Jag skulle nog faktiskt hellre ta en maginfluensa istället för det här.
En natt vaknade jag av anfallet och kunde knappt fatta först vad det var för fel. Att försöka stappla ut till toan och hålla mig i väggarna för att allt snurrar mitt i natten och sen tillbringa natten på toa var ingen höjdare det heller.
Jag mår fortfarande inte bra men det är inte lika illa som inatt men jag är inte den trevligaste mackpersonalen i Sverige idag. Tyvärr har jag inte så mycket att välja på utan macken ska ju öppnas även om jag legat vid en hink en hel natt.
Jag är ju inte smittsam i alla fall för det är aldrig nån annan än jag som haft dom här anfallen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0