Idag är jag lite småtrött

Ann-Kari ringde imorse vid tjugo i sex och hade sjuka barn.
Idag var inte den mest lättplanerade dagen så jag låg i en halvtimme och försökte lösa mitt pussel.
Eftersom vi har öppet till nån gång sent ikväll när trafiken lugnat ner sig så skulle jag ha börjat vid två idag.
Jag hade därför sagt ifrån fritis till barnen.
Först tänkte jag att det är bara att åka och öppna men när jag då kom på att barnen kan ju inte va ensamma hemma hela dan och dessutom måste jag handla tills imorgon och göra köttbullar och baka tårtbottnar så blev det lite problematiskt.
Ska jag jobba mellan 7-23 så hinner jag inte handla varken före eller efter jobbet.
Jag tänkte så jag höll på att bli galen för att lösa alla problem och till slut blev jag tvungen att väcka Choffe fast att jag visste att han har massor kvar på båten han ska slipa och måla och den ska va klar imorgon.
Snäll som han är så ställde han upp på att jobba några timmar.
Jag skjutsade ut honom till macken och hjälpte honom igång och fick stanna en stund för att glassen kom.
På hemväg åkte jag till Kvantum och handlade så jag skulle ha det klart och när jag väl var hemma började jag med maten.
Jag stekte köttbullar och gjorde ådilåda till familjen och hängde tvätt och gjorde alla mina akutaste måsten hemma.
Innan jag åkte till macken blev det en snabbsväng på banken för att hämta växel och sen bytte jag av min son så han kan göra klart båten.
Nu väntar jag in midsommartrafiken. Det brukar inte komma igång förrän på eftermiddan och idag när det är dåligt väder ser det ut att bli lugnt.
Det blir en lång och tydligen långsam dag idag och jag kommer inte va pigg på att åka hit imorgon bitti igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0