Jag är inte motiverad idag

3 dagars ledigt var helt underbart men jag behöver mer.
Jag har massor av böcker att läsa ikapp. Jag menar nu inte typ 10 böcker utan en hel uppsjö med böcker.
Jag läste ut 3 böcker nu under mina lediga dagar men det är bara en droppe i havet. Jag har ett allvarligt boksamlarmissbruksproblem.
Igår när jag hade skjutsat Choffe till Fanny var jag självklart tvungen att gå in på Coop och köpa klädnypor. Enda anledningen att jag valde just Coop var att jag visste att dom hade 3 pocketar för 99 kronor den här veckan och av en händelse råkade jag hitta 4 jag ville ha. Det sved lite när jag var tvungen att lägga ifrån mig en.
Nu har jag lagt dom här 3 nya böckerna på mitt nattduksbord så får vi se hur lång tid det tar innan jag hinner med dom.
Det ligger ju några hundra böcker på kö innan dom.
Jag kommer inte hinna läsa ut alla mina böcker nånsin.
Hela min översta hylla i min garderob är fullproppad av böcker till bristningsgränsen. Både inbundna och pocketar om vartannat och i varje ledig låda och hylla står det böcker som jag inte läst.
Dom flesta som jag redan läst har jag gett bort eller kastat. Jag blev tyvärr tvungen till det när jag inte längre kunde ha mina bokhyllor uppställda.
Jag försökte med näbbar och klor att hålla kvar mina hyllor men ju mer trångbodda vi blev så fick jag erkänna mig besegrad.
På den tiden när vi bara hade 2 barn så hade jag mina hyllor uppställda i våran matsal och då kunde jag ägna långa stunder åt att ta fram böcker och läsa på baksidan av dom och försöka minnas vad boken handlade om. Alla böcker stod i bokstavsordning och inget annat än böcker fick stå i mina hyllor.
Det bästa jag visste var när jag skulle välja ut en ny bok att läsa.
Undrar om det finns nåt behandlingshem för bokmissbrukare?
Jag har ändå blivit lite bättre än innan. Jag lyckades gå ner på bokrean i år och endast komma hem med 3 böcker. Jag har dessutom kunnat vänja mig vid att läsa pocketar istället för inbundna böcker och till och med kunna ge bort böckerna så fort jag läst dom.
Det finns nog hopp för mig med.

Kommentarer
Postat av: MOSTER

Då vet jag pecis vem jag är lik. Som du vet så älskar jag böcker. Nu har ju jag den fördelen att ha ganska mycket tid till att läsa, men oftast blir det halva nätterna. Är jag inne i en bok ( o där hamnar jag lätt) så har jag så svårt att lägga ifrån mej den, tyvärr har jag igen det på morronen!!

Ta dej iaf tid att läsa, det är en bra avkoppling!!!

Må så gott!! KRAM

2009-06-27 @ 23:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0