Midsommar överstökad

Torsdan innan midsommar är en av dom värsta dagarna på året för oss.
Jag fick hjälp av Åsa på kvällen.
Det var en jämn ström av kunder men vid tio fick jag nog och drog igen dörren för den dan.
Igår när jag vaknade kände jag att jag hade stått många timmar. Mina fötter och lår värkte hela dan.
Choffe var snäll och jobbade åt mig igår så efter jag hade varit uppe och hjälpt honom med matsäck och annat och Ronnie skjutsade honom till macken så la jag mig och sov en stund till.
Jag hade gärna sovit hela dan men vid elva kände jag mig tvungen att gå upp och baka jordgubbstårta, städa och förbereda maten.
Tommy, Monika och barnen kom ner till oss vid ett och åt sill och potatis. Till barnen blev det köttbullar och brunsås. Naturligtvis nötfärsköttbullar.
Sen blev det en sväng till Gläntan så barnen fick hoppa runt som små grodor runt midsommarstången. Ingen av barnen var så jätteintresserade av nåt annat än fika och själv hade jag hellre stanat hemma och slappat med en bok men för barnens skull ska man ju göra såna saker med traditioner och sånt. Som vanligt kände Ronnie var och varannan vi mötte så vi fick stanna och prata överallt.
På kvällen kom Kim med sina barn och Daniel och Helen med sina småttingar och grillade.
Alla gick hem runt tio halv elva och då passade vi på att slänga barnen i säng och sätta på en film. Jag såg säkert tio minuter i alla fall på filmen innan jag somnade och idag är jag ändå lika trött som igår.
Jag får hoppas att det inte är så mycket trafik idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0