Mors dag

I söndags blev det mängder med glass och socker.
När vi hade gått upp hämtade vi våra mammor och åkte med dom och småkillarna till smultronstället i Söderköping.
Som vanligt är glasslistan extremt svår att välja  från men jag tog ett säkert kort som jag provat innan.
Vädret var fint och vi lyckades få uteplatser. Barnen skötte sig både på smultronstället och i bilen. Någorlunda i alla fall.
Vi var hemma vid tre och körde hem mammorna till sig och oss till oss.
Hemma satte vi oss på altan en stund och Ronnie festade till det med ett halvt paket vaniljglass med krossad choklad och Emil tog en glasspinne.
Vid fyra satte vi oss i bilen igen och hämtade mamma Monika igen. Då skulle vi till 10årskalas hos Kevin.
Där bjöds det på kakor av olika slag och till slut glasstårta. Jag tog ingen stor bit glass kan jag säga och kakor var inte heller vad jag kände för även att dom var jättegoda.
När kalaset var överstökat var vi jättesugna på normal mat så jag sprang in på kvantum och handlade så vi kunde grilla när vi kom hem.
Det blev hemmagjorda hamburgare med bröd och pommes. Vi drog med oss svärmor i middagen med så hon fick en heldag med oss stackarn.
Nicko var på sitt allra bästa humör eller om vi ska säga värsta. Jag vet inte riktigt. Som tur är så har Monika uppfostrat Ronnie så hon är rätt så härdad.
Efter maten satte Ronnie på kaffe och frågade också alla om vi skulle ta lite glass efter maten men eftersom ingen nappade på det så avstod Ronnie också. Annars vet jag ju att han skulle kunna ha ätit lika mycket glass till om det var så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0