Skolavslutning

Nicko, Fabian och Emil hade skolavslutning idag. Choffe slutade i onsdags så han fick ta morgonskiftet på jobbet så jag kunde va med barnen på skolan. Jag hade ju äran att koka kaffe så utan mig skulle tårtan bli torr annars är jag rädd för. I och för sig fanns det ju saft.
Jag skjutsade ut Choffe till macken och hjälpte honom igång innan jag åkte tillbaka hem och klädde barnen i sina nya fina kläder.
Till kyrkan ville jag inte med och dessutom skulle jag koka kaffet så när barnen gick ner mot kyrkan åkte jag hem och fixade och vid nio kom pappa och farmor för att hämta mig.
Vi väntade in barnen på skolan och sen blev det uppvisning i klassrummet.
Dom sjöng och läste upp texter dom skrivit. Dom var jätteduktiga.
På slutet när det inte var mycket kvar var det en av killarna i klassen som svimmade. Han ramlade rakt ner i det hårde betonggolvet precis vid mina fötter. Han hade ansiktet mog mig så jag såg hur blek han var och ögonen som rullade. Ett tag såg det ut som han skulle börja krampa och läpparna var helt blå. Det var fruktansvärt obehagligt.
Mamman bar ut honom och barnen kom av sig helt och hållet. Emil hade tårar i ögonen och kom fram och kramade mig. Han sa ingenting först men jag förstod hur orolig han var för jag själv var ju också uppskakad.
Efter en liten stund kom fröken Jessica in och sa att Rasmus mådde bra igen och låg på soffan och vilade.
Resten av avslutningen blev ltie dyster. Dels var alla lite oroliga för Rasmus och dels ska hela skolan göras om till hösten så ingen av barnen ska ha kvar sina fröknar. Det kändes lite vemodigt att säga hejdå åt alla fröknarna på en gång. I normala fall skulle i alla fall Emil gått kvar ett år till i den klassen.
Tårtorna var som vanligt jättegoda och jättemånga.
Vi kom från skolan vid elvatiden och har sen hunnit med att åka med present till Linus som tar studenten idag.
Hurra för Linus!! Bra jobbat!!
Jag har känt Linus i hela hans liv (förutom ett halvår) så jag hade helst velat träffa honom och se hur stilig han är i kostym men jag får nöja med mig bilder sen antar jag.
Choffe ska på studentfest hos Davids syster senare så jag behövde byta av honom.
Efter det blev det lunch på corner med pappa och farmor och nu är jag på jobbet sen ett par timmar tillbaka.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Han var så FIN!! (lite partisk kanske ;) )

Tack för du tänkte på han!!! Kram

2009-06-13 @ 10:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0