Två sidor av en skolavslutning

Småkillarnas skolavslutning innebär: sång och uppträdande på skolan, corner till lunch, en pizza på kvällen och tidigt i säng.
Stora killarna: Skolan vet jag inte vad dom gjorde eftersom jag inte är välkommen på deras avslutningar längre, pizza till lunch med kompisarna (mammor är inte önskvärda då heller) och på kvällen ska det helst förtäras alkohol.
Choffe är ju i laglig ålder för at dricka så även att jag inte tycker om att han dricker så är det inte mycket jag kan göra nåt åt. Nicko däremot. Han är absolut inte gammal nog att dricka.
Vi fick hämta våran nästäldsta son på stan vid halv elva. Vi försökte få tag i honom på hans mobil en bra stund först vid tiotiden men när han inte svarade på den blev det till att ringa runt till andra föräldrar och på den vägen få kompisars telefonnummer och föräldrars som var på stan och till slut hade vi hittat honom med en hel del detektivarbete.
Han hade druckit några öl men var ändå inte så onykter att han inte kunde stå rakt så vi hämtade nog i rätt tid. Hade han fått mer tid på sig så vet man inte vilket skick han hade varit i.
Han följde snällt med i bilen när Ronnie hämtade honom.
Nu hoppas jag på att det här inte ska upprepas helg efter helg i sommar. Har jag tur så var det en engångsföreteelse men med tanke på att han är 15 nu så får jag nog vara beredd på nya tider.
Nicko är jag mycket mer orolig för än jag nånsin varit för Choffe när han varit ute sent. Dels har han ju sin diabetes att tänka på och dessutom adhd på det.
Man önskar ibland att man kunde vara med dom överallt och skydda dom men jag antar att det är orimligt så navelsträngen måste väl klippas nån gång. Men helst inte än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0