Bakmorgon

Istället för att laga mat så bakade jag hela morgonen. Jag tycker det är kul att baka men det skulle bli mycket lättare med en hushållsassistent. 2 limpor, 4 hålkakor och 4 vetelängder blev det med endast en elvisp som hjälp.
När jag skulle pensla bullängderna så hade jag inga ägg hemma. Jag fick slänga på mig en jacka över min nermjölade tröja och joggingbyxor och åka till kvantum. Eftersom jag visste att tröjan var helt pudrig så tänkte jag att bara jag har jackan knäppt så ser ingen nåt men att rusa igenom kvnatum i den farten som jag var tvungen att göra med en knäppt vinterjacka blir svettigt. När jag ändå var i affären kunde jag ju passa på att handla allt annat som jag behövde också så jag skulle slippa åka tillbaka dit ikväll.
Sista plåten tog jag ut ur ugnen halv elva så jag hann perfekt.
Nu ska jag hålla energin uppe och försöka vara lika aktiv på jobbet med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0