Emil var hos ortoptisten förut

Det var både bra och dåliga nyheter.
Timmarna med lapp för ögat har hjälpt på seendet på långt håll men när hon skulle testa hans syn på kort håll blev det bakslag.
Risken finns att starren är tillbaka igen och att det är därför han ser sämre i nedre delen av ögat eftersom det är där den börjar växa. En operation och en laserbehandling och ändå kommer det tillbaka hela tiden. Jag tycker synd om honom. Det är inga roliga undersökningar som han behöver gå igenom direkt.
Det blir till att vänta på en ny tid hos doktorn och köra hela registret med pupillvidgande droppar och alla undersökningar igen.
Jag trodde ju då för 3 år sen när dom opererade honom att det skulle räcka med den och sen skulle det va bra men det här har blivit en följetong.
Nu har jag lovat Emil att åka med honom till affären och köpa glass så det är bara till att hålla vad jag lovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0