Fabian är hemma idag med

Egentligen anser inte jag att Fabian är sjuk men skolan tycker det. I söndags var han lite varm efter att han hade varit i simhallen men det gick över efter nån timme och i måndags hade han varit hängig efter lunchen på skolan men när lektionen började igen var han pigg som en mört. Aptitlös har han varit sen i lördags men det är ju inget man kan kalla för sjukdom tycker jag.
Igår på skolan när personalen ville att jag skulle ta med mig Fabian nämnde dom att han har ju faktiskt varit sjuk i flera dagar och ville med det säga att jag var en usel mamma som skickar mitt barn till skolan. Jag försvarade mig och sa att han har ju varit frisk på morgonen och det går ju inte att ha barnen hemma ifall att dom kanske möjligen blir sjuka.
När jag hämtade honom på skolan igår var han helt frisk förutom att han inte var hungrig. Ingen feber, ingen magvärk, ingenting.
Anledningen till att dom inte ville ha kvar honom på skolan var att dom inte ville ta ansvar för honom när han inte äter på grund av diabetesen. Jag har förklarat flera gånger för dom att äter han så tar han spruta äter han inte tar han ingen spruta så jag förstår inte varför det är ett problem att han inte äter. Låt bli sprutan då helt enkelt.
Ann-Kari ska komma tifdigare idag så jag kan va hemma med Fabian sen när Ronnie ska jobba så idag löste det sig men det är tråkigt att behöva krångla när han inte ens är sjuk. Tänk om han blir sjuk på riktigt sen. Eller om Emil blir sjuk på riktigt. Det funkar inte att va hemma för minsta lilla.
Nu blir det halvdag för mig idag i alla fall. Imorgon får han gå vad dom än säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0