Försäljare!

Igår när jag stod vid spisen och var inne i ett mycket kritiskt ögonblick så ringde det på dörren. Jag hade mjölksås på spisen som höll på att koka över och spagetti som också kokade för mycket så jag sprang fort till dörren eftersom jag var övertygad om att det var nån kompis till killarna som jag bara kunde släppa in lite snabbt men inte då. Utanför står det en främmande tjej.
Hon var från E-on och ville att vi skulle kolla över mitt elavtal klockan 5 på eftermiddan då 90% av alla medelsvenssons står vid spisen. Jag sa till henne att det inte gick för att jag höll på med maten och var tvungen att skynda mig tillbaka.
" Det går fort. Om du bara letar fram din senaste elräkning så kan vi jämföra priserna." Säger hon då. När jag har full katastrof på spisen med kokande vätskor så finns det ingen tid att leta fram elräkningar och stå i hallen och jämföra priser!
Jag sa till henne att "Jag har verkligen absolut ingen tid till det här. Maten bränner fast där ute så jag måste gå tillbaka."
Hon gick och återkom efter ett par timmar. Eftersom jag ändå inte har nån ordning på mina räkningar så kunde jag inte hitta den senaste räkningen så det blev ett onödigt besök till slut i alla fall.
Idag ringde det på jobbtelefonen när jag stod med en hel kö med kunder.
Han:- Hej det är ?? (kommer inte ihåg namnet) från mobil??? ( kommer inte ihåg företagsnamnet heller)
Jag hejdade honom blixtsnabbt innan han hann rabbla hela sin inövade ramsa:- Ja hej. Men jag ska inte ha nåt i alla fall.
Han:- Mår du bra när du säger så?!! ( med en betydligt argare röst än han började med)
Jag:- Ja. Hejdå.
Det kanske inte är snällt att bränna av försäljare så men jag blir så fruktansvärt trött på att bli påhoppad av dom hela tiden om allt som dom vill att jag ska köpa. Om jag vill ha ett nytt abonnemang, ett nytt elavtal, en prenumeration eller nåt annat så söker jag själv upp informationen när det är aktuellt. Jag har aldrig varit med om att nån försäljare har ringt vid en lämplig tidpunkt men ändå kan dom inte fatta sig kort utan dom pratar på som om jag hade all tid i världen och så förväntar dom sig att jag ska va trevlig och artig tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0