Jag hade en jobbig stund förut

Jag fick idag uppleva på nära håll hur tacksam jag är att jag inte har några döttrar.
Det kom tre minibussar fullastade med tonårstjejer och gled in här. ALLA tjejerna skulle naturligtvis på toaletten.
När jag fick in "betalande kunder" i butiken kunde vi inte höra varann trots att vi skrek. Den ljudnivån som tjejerna höll i toakön var öronbedövande.
Varje tjej tog LÅNG tid på sig på toan och ingen av dom kunde gå ut när dom var klara utan då ställde dom sig sist i kön eller ivägen för kunderna och flamsade, fnittrade och skrek.
Dom hade en vuxen per bil som var med men dom stod utanför. Inte en enda av vare sig tjejerna eller dom vuxna handlade så mycket som ett aftonblad ens. Jag fick alltså stå ut med flams och trams i en kvart utan att få nånting för det. Inte ens ett tack eller en liten nick och ögonkontakt åtminstone utan när dom var klara så gick dom bara ut utan att titta åt mitt håll.
Ju mer tiden gick och jag såg hur irriterade mina riktiga kunder blev så blev det svårare och svårare att hålla tyst.
När dom hade åkt så kände jag mig otroligt tacksam för mina söner.
Aldrig mer fler barn säger jag bara. Risken finns att det skulle kunna bli en tjej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0