Jag måste ha varit slav i mitt förra liv

Mitt liv består tydligen bara av jobb och att serva familj och hem. Den enda gång på dagen som jag gör nåt som är för min egen skull så är det när jag sover. Det underliga är att jag inte opponerar mig mot det heller. Det enda jag känner att jag saknar ibland är att läsa böcker. Jag brukar ta tag i en bok när jag lägger mig på kvällen men somnar oftast efter 2 sidor så det tar ett tag att läsa ut den. Men det gör ingenting eftersom jag är nöjd med mitt jobb och tycker det är kul och jag avgudar min familj och det är inte många år av livet som man får passa upp på dom. Snart blir dom vuxna och får egna tjejer som tar hand om dom och då är jag överflödig. Tur ändå att jag skaffade barn ung så att jag fortfarande orkar hålla det tempot.
Idag är Ann-Kari ledig så barnen ska va sent på fritis. Båda två gnäller så fort det är kvällsjobb. Jag själv lider inte personligen av att jobba länge utan det är för barnens skull det känns lite jobbigt ibland. Det är en av sakerna som jag ser fram mot med mitt andra jobb sen. Att jag slutar 4 varje dag. Nackdelen blir att barnen i gengäld får va på fritis redan kvart i sju varje morgon eftersom både Ronnie och jag ska börja 7.
Nu ska jag beställa varor, tömma sopor och plocka lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0